Hoş geldiniz. Sefalar getirdiniz.

Bizden de: Çam sakızı çoban armağanı...!

14 Mart 2010 Pazar

Facebook Tartışmalarından: TAŞLAMA

YABANCI: "onların bizi taşlamağa hakkı var/bizim ah demeğe hakkımız yok"
Pelgüzar Çiya: Hayret!
Ahmet Şimşek: şiddet sadece yeni şiddetler doğurur.
Serpil Şengün: öfke yüklü karşılık verdiğimizde :)
bu arada meşru müdafaa bence şiddet değildir...
bu sözü ise olup biten herşeydeki sorumluluğumuzu kabul etmekle ilgili bir ifade olarak algılıyorum...
YABANCI: pelgüzar gibi bazılarının böyle sözleri duyunca nasıl keyiflendikleri ve bir anda söyleyen kişiye ilişkin yargılarının değiştiği anlaşılıyor..fakat nalıncı keserinin yongası gibi bir söz bu..herkesin işine gelir, kimsenin işine gelmez..sözün aslı Nazım Hiıkmet'e aittir ve hiç de taş atanlara hak vermek için yazılmamıştır.kürt bakıyor başka mana veriyor buna, ermeni bakıyor başka mana veriyor, yarın öteki bklacak o da bir mana verecek..ben bakıyorum ve bu ülkede türk aleyhine her şeyi söylemenin meşru olduğu ama türk'ün bundan yakınmasının abesle iştigal sayıldığı geliyor aklıma..türklükle ilgili bir şey söyleyecekseniz alçak perdeden ve mahcup söylemek zorundasınız..şu kısacık notu yazarken bile endişelere gar oluyorum mesela..acaba şöyle yazsam milliyetçi mi görünürüm, şöyle yazarsam birilerini ötekileştirmiş mi olurum..
Pelgüzar Çiya: Güldüm..
YABANCI: neye güldünüz ki ya da önce daha evvelki hayretinizi açıklarsınız..
Serpil Şengün: kim nasıl isterse öyle anlasın :) çünkü varsa öteki içimizde.. yargılayan herkes kendini ötekileştiriyor.. ben de böyle anladım mesela :)) iyi geceler
Eylem Barış çelebi: bence bu ülkede kimin taş attığı kimin ah diyemediği ..birbirine karıştı artık..onlar ve biz yüklemleri birbirine karışmış durumda.
türk ,kürt,ermeni..hep beraber ah demelerinin zamanı gelmedimi?çünki o taştan hertaraf ah ediyor..taşı atan (onlar)?kim?devlet, sistem sözleşmesi..geçen türklük üzerine yayınlanan bir makale üzerinden de tartışmaya açmıştınız..burda vurgulamaya çalıştığınız şey nedir?
Serkan Bekcan: ahmet şimşek adlı dosta cevaben Malatesta'nın Sosyal bir faktör olarak şiddet'in den alıntı yapmak gereksinimi duyduğumu belirterek
Her ne kadar şiddetin kendisi bir şeytan olsa da, bu devrim zorunlu olarak şiddet içerecektir. Bu şiddet içerecektir, çünkü insanlığın büyük bir kısmını hizmetkarlık altında tutmak için kullanılan çok daha büyük ve kalıcı şiddete son vermenin tek yolu geçici ve devrimci şiddettir ( E.Malatesta )
özgür özten: Hepimiz ötekiyiz bir şekilde. Ama bir türlü "biz" olamayan ötekileriz. Aksi takdirde devrimdir olacak olan zaten.
Eylem Barış çelebi: eğer bir ''onlar'' varsa..türk için kürt ,kürt için türk .ermeni için türk ,kürt..bunlar onlar demeye devam ettiği sürece ah demeye hakları olmayacaktır..burda ciddi boyutlarda bir hak ve haksızlık var gibi geliyor bana..
Eylem Barış çelebi: yalınayak başı kabak güneşin altında ekmeğini güden birinin öğlen yemek yerken hayatın anlamını düşünmesini anlarım..ama kanım ne renk diye düşünecek kadar aptal değildir herhalde..devletin kuyuya attıklarıyla düşünüyoruz..ve bu bizi artık öldürüyor..
Gökhan Anıl: yabancının bi alttaki yorumu süper olmuş.. ben türküm bunuda her yerde gururla söylüyorum..söylerim de.. ermeni ne düşünürmüş kürt ne dülşünürmüş umrumda değil.. biz türkler 7 düvele karşı (ingilize,fransıza,rusa v.s ) savaşmış ve kazanmış bir milletiz..
ermenileri ciddiye bile almıyorum :)
faşist değilim. bu topraklarda doğan herksin yaşamaya hakkı var en az benim kadar.. ben nasıl türküm diyorsam bir kürt ben kürdüm dediği zamanda gocunmuyorum.. kimse de ben türküm dediğim zaman gocunmasın :) gocunacaksa gocundurma ilacı alsın eczaneden..
saygılar...
Artemis Oda Kim: Yüzyıllar önce Hallacı Mansur boşuna dememiş. "Başıma taşlar yağıyor, illa dostun gülü yaralar beni"
O yedi düvele biz Kürtlerle birlikte gövüs gerdik. Asırlarca birbirimizin karısı, kardeşi olduk.
Şimdi o yedi düvelin pofpoflamasına kanıp, başımıza taş yağdırıyorlar. Bizi yaralayan da budur işte...!
Hicran Urun: Koca koca adamların 12 yaşındaki bedenime 12 kurşun atmağa hakkı var, bu ölüme anamın kendi dilinde bir ağıt yakmağa bile hakkı yok..
Gülay Şensöz: "Taşlama" yı "taş atmak" şeklinde anlayanlar, "hak" kelimesini duyup yoksunluk hissedenler oldukça "onlar, bizler, öteki, beriki...." sürecektir. Asıl mesele "Bu taş ne, neden, nereden, kimden?"
Gökhan Anıl: arkadaşlar anlaşılır dilden konuşun.. devlete taş atarsan devlet kurşun atar. çoluk çocuk farketmez ki zaten zaten t.c devleti kurşun sıkmadı daha. taş atan çocuklara da sert bir muamele yapılmadı.
sen devleti bölmek için devletin güvenlik güçlerine taş atarsan kafasını yararsın devlet de sana kurşun sıkacaktır.
net.
Artemis Oda Kim: Hicran, boşuna inkar etmeyin yuzyıllardır Kürtçe'de konuşuyorsunuz, ağıtlarınızıda Kürtçe yakıyorsunuz, düğünlerde halaylarınızı Kürt kıyafetlerinizle çekip türkülerinizi kürtçe söylüyorsunuz, aksi halde bu dil bu güne kadar yaşamazdı.
Çok uluslu bir ülkede bin yıldır ortak konuştuğumuz bir dil varken siz yoksa mecliste ve Çankaya'da Kürçe mi konuşmak istiyorsunuz, peki diğer topluluklar sizi nasıl anlayacak.
Bu ortak kardeşliğimizi parçalamak değilde nedir?
Eylem Tapan: gökhan anıl, küçük çocuk taş attı ya; zavallı devletciğin kafası yarıldı ve 20 yıl hapis... aaa ama lütfeenn devlet şiddet kullanmaz, kurşun atmaz devlet 20 yıl hapis verir. tabii küçükken yok etmek gerek dimi? net mantığın bu mu? kürtçe ağıt yakıyorsun ya daha ne istiyorsun, ama bak dıt dıt sakın mitingde kürtçe su isteme ona hapis var, kürtçe pankart açma ona da hapis...hele hele sakın kürtçe ıslık çalma tabii ki yine hapis.. çok uluslu bir devlette tek millet, tek dil ne? demokratik toplumlar çoğulcu toplumlardır tekçi anlayışlara hapsedemezsin/hapsetmemelisin...hayden kıvırın bakalım yok tekçi anlayış:) alt kimlik, üst kimlik, o harmanın adı, fasa da fiso..
Gökhan Anıl: çocukların günahı yok eylem. çocuk dünyanın her yerinde aynıdır. sevimlidir ve günahsızdır.
olan hep çocuklara oluyor maalesef..
ama ben şuna inanıyorum ki o çocukların öz anne ve babaları taş atmaya yolluyor çocuklarını. zaten türk devleti çocuğa kurşun sıkmaz. sıkmamıştır da. hapis cezası vermiştir. o da yanlıştır. ama bunlarıda yapmak zorunda devlet..
o çocukların ana ve babaları sahip çıkmıyorsa dölüne biz ne yapabiliriz ki.
alt kimlik,üst kimlik boş işler bunlar eylem kardeş
siz dilinizi konuşuyorsunuz özgürce benle eşit haklarda yaşıyorsunuz..mitingde kürtçe pankart aç,, ama biji serok apo yazarsan pankarta kurşunu yersin!!! pkk sloganı atarsan jopu yersin hapsi boylarsın!
hiçbir türk başka bir ırkın olmasından rahatsız olmamıştır.olsalardı zaten dünyayı türk yaparlardı :)
bu ülkede özgürce yaşıyorsunuz,yaşayacaksınız da ama bölmeye kalkarsanız ayıp etmiş olursunuz..
net.
Artemis Oda Kim: Eylem Kürtçe su istemene de fitiz, ama Kürtçe ıslık çalmanın mantığını anlamadım. Demek bu konuda siz bayağı ilerlemişsiniz. Islıkla kuş dili söylendiğini duymuştum ama Kürtçe konuşulabildiği aklımın köşesinden geçmezdi. Birde Kürtçe yasak diyorsunuz. Peki bu dili ısliğa kadar nasıl geliştirdiniz?
Mitinklerde Kürtçe pankartı kime ve ne için açıyorsunuz? Eyer bize bir mesaj vermek içinse, ben onlardan bir şey anlamıyorum. Size nasıl yardımcı olabilirim. Eğer kendi aranızda kargaşa çıkarmak için yapıyorsanız, bunu zaten yıllardır yapıyorsunuz. Artık usanmadinizmi hertaraf ceset kokuyor. Saygılarımla...!
Halil Karaaslan: gökhan sen o çocukların yaşadığı çoğrafyada bulundun mu hiç.sen o çucuktan oldun mu hiç.burdan politik bir ağızla ,onları babaları anneleri taş atmaya yolluyorlar diyorsun.kürtçe bir şarkı yapacağım diyenin başına neler geldiğini hatırlatırım sana.dokunulmaz denilen milletvekillerin nasıl yaka paça hapse atıldığını da bilirsin.sen şimdi bunu bölücülük yapıyorlar diye yorumlayacan ya ben ona yanarım.kürtlüğün yada türklüğün benim için bir önemi yok.zaten bu ulusmuş milletmiş kavramını anlamıyorum saçma geliyor bana amaaa sen zilan deresinde eşkiya diye 15 bin insanı öldürürsen bunun acısını bende hissederim.
Eylem Tapan: kürtçe bir şarkıyı ıslıkla çalan, dayak yiyen, hapse giren ape musa ya gönderme yapmıştım, lakin medya sadece bir tarafa odaklandığı için pek haberiniz olmuyor... ceylan önkolun parçalanmış cesedini annesinin eteğinde toplamış olmasına rağmen bu ülkede devlet çocuğa ateş açmaz diyebiliyorsunuz...bu dili ıslıkla şarkı söyleyecek kadar genişlettik, tüm aimilasyon politikalarına rağmen...binlerce genç, kürt dili ve edebiyatı okuyabilmek için ülkeleri dolaşıyor..hiçbir partinin, örgütün propagandasını yapma niyetinde değilim yalnızca, yalnızca, yalnızca kültürel otonomiden bahsediyorum... ben ülkemde kürt dili ve edebiyatı okuyabilmek istiyorum anlıyor musun? kendimi kendi dilimle ifade ediyorum kime ne? pankartımda kürtçe yazılar olsun, ben seni anlamıyorum yazma da ne? yazacağım dilimi heryerde kullanacağım, kullanılmaya kullanılmaya unutulmasına göz mü yumacağım yani?her yer ceset kokuyor ve artık sen ve türevlerinin zihniyetinin değişmesi gerekiyor!
YABANCI: milliyetçi zihniyet türk milliyetçisi de olsa kürt milliyetçisi de olsa öylesine bayağı ve kavrayıştan uzak, empatiden yoksun ki insan, türk milliyetçisi konuştuğunda kürtlere, kürt milliyetçisi konuştuğunda türklere hak veriyor. ama ortada iki tarafın milliytetçilerine ve faşistlerine bırakılmayacak bir mesele var..aklı başında şiddet karşıtı, öteileştirmeyen ve kendini asli unsur olarak tanımlamayan türklerin ve mağdurun dili üzerinden poilitik çalımlar atmayan, samimi ve türkten nefret etmeyen kürtlere ihtiyacımız var..
demokrasi, insan hakları gibi barajların arkasına geçip türk düşmanlığı yapan zihniyeti de kendisi dışındaki herkesi vatan haini ve ikinci sınıf gören zihniyeti de iyi tanımamız lazım..süreç öylesine kanlı ve kirli gelişti ki her iki tarafta da böyle unsurlar giderek azalıyor.."geri dönüşü olmayan nokta" diye bir tabir varmış ingilizce, okyanusu geeçen göçmen kuşlar için kullanılıyor..kuşlar avrupadan kalkınca belli bir noktaya kadar geri dönebiliyorlar, güçleri buna yetiyor, ama o noktayı geçerlerse artık geriye de dönseler ileriye de gitseler ölüyorlarmış..bu meselede de geri dönüşü olmayan noktayı geçtik mi acaba..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder