Hoş geldiniz. Sefalar getirdiniz.

Bizden de: Çam sakızı çoban armağanı...!

31 Mart 2010 Çarşamba

Facebook Tartismalarindan: HIDRO ELEKTRIK SANTRALLAR

ÖN SÖZ: Nisan ayi başında "Imerğevli Comm" Facebook sitesinde yorum yapmamın engellendiğini fark ettim. Site yöneticisine bunun nedenini mesaj yazarak sordum. Aramızda aşağıdaki yazışmalı tartışma oluştu. Aynen veriyorum. Sonra aynı sitenin notlarını inceledim. Notlardaki sozkonusu yazının altindaki benim yorum silinmiş. Benim yorum için olumlu yorum yapanlar, adamın yazısına yorum yapmış gibi komik bir şey olmuş. Onu da en sona olduğu gibi ilave ediyorum. Gerisini siz taktir edin...

selam

İmerhevli Comm ve Sen arasında
Artemis Oda Kim 30 Mart, 23:49
Benim duvara yazi yazmam ve yorum yapmam engellenmis. Bir kusurmu işledik.
sürekli heslerle iligili aynı yazıyı flood yaptığınız için banlandınız...
Artemis Oda Kim 31 Mart, 07:06
Ne olacak şimdi?
Artemis Oda Kim 31 Mart, 21:49
Sayin Imerğevli Comm site yöneticisi,

Peki yazi erotik içeriklimiydi. Bumu sizin fikir özgürlüğünüz. Yazı sizin HES'lere karşi yapilacak miting bildirisinin altina yorum olarak yazılmıştı.
Benim yazının altındaki en az 10 kişinin yorumu yazıyı içtenlikle destekliyordu. Yoksa sizin asil korkunuz o muydu. Yüz yıl önce Namik Kemal boşuna dememiş:
"Ne mümkün zülm ile bidad ile imhayi hurriyet.
Çalış idrakı kaldır muktedirsen ademiyetten"
Asağiya sizin yazının altına benim koyduğum yorumu ve benim yorumu destekleyen yorumlari koyuyorum. zahmet eder okursanız, yüz yıl sonra Namik Kemalı nasıl haklı çıkardığınızı görürsünüz. saygilarimla hemşerim...

imerhevli.com: Artvin Derelerin Kardeşiliği Platformu HESler için tepki yürüyüşü
Artvinliler, derelerini kurutacak olan hidroelektrik santrallara karşı çıkıyor! İstanbul'daki Artvinliler, 2 bin kişilik halay çekecek! HES'lere HAYIR! diyecek! "So...

Dün, 23:48 · Yorum Yap ·BeğenBeğenmekten Vazgeç · Paylaş
9 kişi bunu beğendi.

Yayla Çiçeği: Keşke bende katılabilsem ya :(

Artemis Oda Kim: HİDROLİK SANTRALLAR:

Doğu karadeniz insanı yetersiz tarım arazisi nedeniyle hayatını zorluklarla ikame etmiş, bu nedenle ilerici ve devrimci hareketlerde her zaman ön saflarda gitmiştir. Yukarıda karşı çıktığınız HES'lere tepkinize bir anlam veremedim. Hayatımda böyle bir gerici yaklaşim aklımın köşesinden geçmezdi. Ne demek derelere hidroelektrik santralı yaptırmayız. "Su akıp delimi bakacak" yani. Biliyorsunuz hayatımızı ikame ettirmemiz için en önemli şey enerjidir. Enerjilerin en kulanılabiliri de elektrik enerjisidir. Yeterli elektrik elde edebilmek için, insanlığın elinde üç büyük kaynak vardır. "Fosil yakacak, Atom enerjisi ve suya dayalı Hidrolik potansiyel enerjidir" İlk ikisi çevereye en çok zarar veren kirli enerjilerdir. Hidrolik enerji ise cevreye faydası olan en temiz enerjidir.
Bir saat elektriğiniz kesilse deliye dönüyorsunuz, lambalarınız sönüyor karanlıkta kalıyorsunuz, çamaşır makinaniz, bulaşik makinaniz duruyor, kombiniz duruyor sovukta kalıyorsunuz, izlediğiniz dizi en güzel yerinde kesiliyor, sözün kısası hayatınız duruyor, medeni yaşantınız bir anda mağara devrine dönüyor. Biliyormusunuz elektrik tüketildiği anda üretilir, akü dışında büyük miktarı depolanmaz, yaktığınız her lamba elektrik santralını daha fazla enerji üretmeye zorlar.
1973 yılinda devreye giren Hopa termik santralını Almanlar ve Japonlar yaptı. Santral fuiloil ile çalişiyor. 1977 de bende o santralda çalışıyordum. O yıl petrol krizi baş gösterdi santral durdu. Yeni santral ilave edilecek arsaya 380 Kv tırafo konulup Rusya'dan enerji alındı.
Santralı kuran japonlar çevreyi gezerken Çoruh nehrini görmüşler ve şöyle demişler. "sizde hiç akıl yokmu burada böyle çok su taşıyan nehir varken fuil oil santralı yapıyorsunuz." Santral 1973 ten 1977 ye kadar dört yıl süreyle çalişmakla çevreye o kadar zarar vermiştiki. Hopa dağında santral üzerindeki tepeler sararmaya başlamış, ağaçlar kuruyordu.
Hopa termik santralı yapımından tam 30 yıl sonra Çoruh nehri üzerine barajlar yapılmaya başlandı. Barajların kapsadığı alanlarda doğru dürüst hiç bır tarım alanı yok sadece çıplak kayalık alanlar. Buradaki suyun varlığı ortam rütübetini artıracak iklimi değiştirecek çevre dahada yeşerecek. Arazilerden sürüklenen topraklar Batuma taşınmayacak gene bizim topraklarımızda kalacak. Baraj ömrünü tamamladığinda tarıma elverişli alan meydana çıkacak.
Bu gün dünyada petroldan sonra en kritik madde sudur. İsrail Antalya sınırları içinde Akdenize dökülen Manavgat çayının suyunu istıyor. Neden bu su Toruslar delinip kendi topraklarımıza Konya ovasına çevrilmesin. Kurak yıllarda büyük şehırlerimizin ne kadar susuzluk çektiğini biliyoruz. Ankara belediye başkanının zora kalıp kaç şehrın kirlettiği Kızılırmak suyunu halka içirdiğini de biyoruz. Oysaki dünyanın en temiz suları doğu karadeniz derelerinde akmaktadır. Neden bunların önüne set çekip tertemiz sularımızı biriktımeyelim. Barajların kaplayacağı alalarda doğru dürüs tarım alanı olmadığından buralarda nufusta kalmamıitır. Şehirlere taşınmıştır. Sizler mitink yopma olanağını ancak bu şehirlere taşınan insanlarla, şehirlerde gerçekleştirebiliyorsunuz.
Barajlarda toplanan su miktarı su seviyesini yükselteceğınden bu seviyedeki suyu daha aşağılarda kı tarım alanlarına taşıyıp buraların sulanması olanağı doğacak. Çevreyı canlandıracak çevreye faydası olacak. Derin kayalık derelerden akan suyun söyleyin kime faydası var.

Yaşar Yalanuz: şefim sana katılıyorum dogru yazmışsın.

Bekir Sıtkı Sualp: arkadaşın değerlendirmesine katılıyorum.

Aziz Ibrahim Topbaş: söylediklerinize katılmakla beraber böyle önemli şeylerin halk la beraber halka inilerek (yerel yöneticilerle ) aşılacağını umuyorum sonuçta derelerin ıslah edilmesi elzemdir hem bu erozyona da önleyecek dediğiniz gibi ekilebilecek tarım arazileri oluşacak bi zaman sonra doğal bi enerji kaynağı bu..yapılan tüm hizmetler halkın yararınadır buna inanıyorum bölge insanıyla beraber sorunları konuşulursa çözüleceğini sanıyorum ..saygılarımla..

Nazım Keskin: teşekkür ederim yorumunuza aynen katılıyorum

Bahadır Metan Enveroğlu: ...gelecekte milletimize hayırlısi neise o olsun ,yorum doğrudur sayğılarımla...!

Ismail Susan: Boşa akan suyun dereninin ne faydası var.kendi yaylamızdan içme ve sulama suyu getirmemizi engelliyen kokliyetliler ve meydancıklılar birazda onlar anlasın suyun kıymatini.çevreye ve doğaya hiçbir zararı olmayan santrallerin kurulmasını destekliyorum.ve dutlu köylülerin bu yürüyüşe katılmamalarını istiyorum.
DUTLU KÖYLÜLER OLARAK HESLERE DEVAM -EVET

Biz sizin yada başka kimsenin fikir özgürlüne karışamayız tabiki sayfa kuralları sol altta yazıyo aynı yazıyı en az 10 yere yapıştırdınız buda sayfa kurallarına uygun değil...
Artemis Oda Kim 31 Mart, 22:29
On yere yapıştırdığım biraz mubalağa gibi geldi, aradan bir aya yakin zaman geçti, tam olarak hatırlıyamıyorum ama şöyle bir şey hatırlıyorum. Başka bir site de uzun bir yorumla benim yazının aksi fikir savunulmuş, değişik enerji kaynaklarından bahsedilmiş, bende onun altına cevabı açıklamayı yapmıştım. Bütünlük arzetmesi açısıdan üç yazıyı yukarıdaki yorumların devamında yeniden koymuştum. Siz aynı yazı gibi algılamışsınız. Eğer yazıları bulup inceleme imkanınız varsa göreceksiniz. Selamlar
Nurdem
Artemis Oda Kim 31 Mart, 23:34
Ayrıca kendime ait Web sitesi bağlantısını verdim bağlantıyı koymadınız. Sitedeki "Güney Kafkasya Türkçesi Sözlğü" yazısının ön sözünü de atarak sadece sözlük kısmını notlara yerleştirdiniz. Altına yorum olarak site bağlantı adresini koymuştum onu da silmişsiniz. Boşuna her koydugunuz videonun önüne "siteye hayran olun" yazıyorsunuz. Böyle giderse kendinizden baska hayraniniz kalmayacak...
saygilarimla.
4200 hayran kara kaşımıza kara gözümüz için gelmedi siz rahat olun.
Artemis Oda Kim 01 Nisan, 06:45
Sayfanızı baştan sona inceledim. Ayni yazidan 10 adet yapıştırdığımı idda ettiğiniz yazılardan bir tane bile bulamadim. Soğolun hepsini silmlşsiniz. Hayranlarınıza gelince, sanırım onlar dişinize göredir...
Yanıt:
Buraya yukarıda bahsetiğim, yorumları koyduğum, İmerğevli Comm'un benim yorumu sildikten sonraki son durumunu koyuyorum.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*****************************************************
Artvin Derelerin Kardeşiliği Platformu HESler için tepki yürüyüşü
Artvinliler, derelerini kurutacak olan hidroelektrik santrallara
karşı çıkıyor!
İstanbul'daki Artvinliler, 2 bin kişilik halay çekecek! HES'lere
HAYIR! diyecek!

"Son ırmak kuruduğunda,son ağaç yok olduğunda,son balık öldüğünde;
beyaz adam paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak."
"Biz ağaçlara zarar vermek istemeyiz. Kullanacağımız kadarını keseriz.
Eğer onların hislerini düşünmezsek, ormanın diğer ağaçları gözyaşı
dökecektir. Bu da kalbimizi yaralar."

AĞAÇLARIMIZA, DERELERİMİZE SAHİP ÇIKIYORUZ'
PEŞTEMALLARIMIZI, KUŞAKLARIMIZI, KOÇİKLERİMİZİ GİYİNİP GELİYORUZ.
DAVULUMUZLA, AKORDİYONUMUZLA, TULUMUMUZLA GELİYORUZ.
ÇOLUK ÇOCUK, YAŞLI GENÇ GELİYORUZ.
TÜRKÜLER SÖYLEYECEĞİZ, HALAYLAR ÇEKECEĞİZ, "HES'LERE HAYIR!"
DİYECEĞİZ.

Gün: 13 Mart, cumartesi
Saat: 14.00
Toplanma yeri: Galatasaray Meydanı
Galatasaray Meydanında buluşup, Taksim Meydanına kadar yürüyeceğiz,
14:30'da basın açıklaması yapıp etkinliğimizi bitireceğiz.
Yaklaşık 3 hafta önce güncellendi · Notu Şikayet Et
Yayla Çiçeği
Yayla Çiçeği
Keşke bende katılabilsem ya :(

BURADA BULUNMASI GEREKEN BENIM YAZIYI SILMIŞ....!

10 Mart, 00:15, Facebook Mobil ile · Şikayet Et
Yaşar Yalanuz
Yaşar Yalanuz
şefim sana katılıyorum dogru yazmışsın.
10 Mart, 12:22 · Şikayet Et
Bekir Sıtkı Sualp
Bekir Sıtkı Sualp
arkadaşın değerlendirmesine katılıyorum.
10 Mart, 12:53 · Şikayet Et
Aziz Ibrahim Topbaş
Aziz Ibrahim Topbaş
söylediklerinize katılmakla beraber böyle önemli şeylerin halk la beraber halka inilerek (yerel yöneticilerle ) aşılacağını umuyorum sonuçta derelerin ıslah edilmesi elzemdir hem bu erozyona da önleyecek dediğiniz gibi ekilebilecek tarım arazileri oluşacak bi zaman sonra doğal bi enerji kaynağı bu..yapılan tüm hizmetler halkın yararınadır buna inanıyorum bölge insanıyla beraber sorunları konuşulursa çözüleceğini sanıyorum ..saygılarımla..
10 Mart, 13:06 · Şikayet Et
Nazım Keskin
Nazım Keskin
teşekkür ederim yorumunuza aynen katılıyorum
10 Mart, 14:35 · Şikayet Et
Bahadır Metan Enveroğlu
Bahadır Metan Enveroğlu
...gelecekte milletimize hayırlısi neise o olsun ,yorum doğrudur sayğılarımla.,
10 Mart, 20:17 · Şikayet Et
Ismail Susan
Ismail Susan
Boşa akan suyun dereninin ne faydası var.kendi yaylamızdan içme ve sulama suyu getirmemizi engelliyen kokliyetliler ve meydancıklılar birazda onlar anlasın suyun kıymatini.çevreye ve doğaya hiçbir zararı olmayan santrallerin kurulmasını destekliyorum.ve dutlu köylülerin bu yürüyüşe katılmamalarını istiyorum.
DUTLU KÖYLÜLER OLARAK HESLERE DEVAM -EVET

1 yorum:

  1. Paylaşımlarınızın hepsi çok güzel başarılı bir bloğunuz olmuş ice blue olarak başarılar dileriz.

    YanıtlaSil