Hoş geldiniz. Sefalar getirdiniz.

Bizden de: Çam sakızı çoban armağanı...!

26 Şubat 2017 Pazar


                                     


CEVİZ AĞACI
                                              
Başım köpük köpük bulut,
içim dışım deniz,
ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
budak budak, serham serham ihtiyar bir ceviz.
Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında.

Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
Yapraklarım suda balık gibi kıvıl kıvıl.
Yapraklarım ipek mendil gibi tiril tiril.
Yapraklarım ellerimdir tam yüz bin elim var,
Yüz bin elle dokunurum sana, Istanbul'a.
Yapraklarım gözlerimdir.Şaşarak bakarım.
Yüz bin gözle seyrederim seni, Istanbul'u.
Yüz bin yürek gibi çarpar, çarpar yapraklarım.

Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında

                                                       Nazım Hikmet 
  

KARA KARGA
Ben bir kara kargayım Gülhane Parkı'nda
Gak, gak diye bağırıp ararım,
başına konacağım bir ceviz ağacı.
Birisinin konuşmasından sıkılan,
haykırır hemen adımı,
"Başıma kara karga kesildin." diye.
Oysaki ben "Talih kuşuyum" 
Başına konduğum ceviz ağacının.

Sonbaharda ceviz ağacından aşırdığım cevizleri, 
sonradan yerim diye dağa, taşa gömerim.
Yemek için bir daha da yerlerini bulamam.
İlkbahar gelir doğa canlanınca,
gömdüğüm cevizler filizlenir, kök salar toprağa.
Yüz bin ceviz atmosfere göğe yükselmeye çalışır.
Ben bir talih kuşuyum Gülhane Parkı'nda. 

                                                   Nurdem Yıldız 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder